17.05.2022 5МСТУ Виробниче навчання
Урок:№31
Тема уроку : Перевірення якості підготовки поверхонь основного металу,
перевірення якісті зварювальних електродів та електродів для повітряно-дугового різа
https://blox.com.ua/pidhotovka-metalu-do-zvariuvannia-osoblyvosti-vymohy-hostu.html
Мета уроку : Вивчити прийоми перевірки якості підготовки поверхонь основного металу,
перевірки якісті зварювальних електродів та електродів для повітряно-дугового різа
Способи перевірки якості підготовки поверхонь основного металу,
перевірки якісті зварювальних електродів та електродів для повітряно-дугового різа.Ознайомитись з обладнанням та інструментам для перевірки якості підготовки поверхонь основного металу,
перевірки якісті зварювальних електродів та електродів для повітряно-дугового різа
Навчитись правильності і послідовності перевірки якості підготовки поверхонь основного металу,
перевірки якісті зварювальних електродів та електродів для повітряно-дугового різа
· формування умінь і навичок щодо застосування теоретичних знань отримання зварних швів без дефектів на практиці;
розвиваюча :
· розвивати навички пізнавальної діяльності до самостійного виконання перевірки якості підготовки поверхонь основного металу,
перевірки якісті зварювальних електродів та електродів для повітряно-дугового різа
вселити учням впевненість у власних силах, допомогти розкрити їхні індивідуальні здібності;
· навчити мислити і відстоювати власні переконання, поважати при цьому думки інших;
виховна :
· формувати навички культури спілкування;
· спонукати учнів до самостійної роботи над розвитком власного інтелекту, культурного рівня, самостійного здобуття нових знань поряд з умінням реагувати на швидкозмінні умови навколишнього світу.
Тип уроку : Формування первинних умінь.
Вид уроку: Вправи.
Література: І.В.Гуменюк, О.Ф.Іваськів, О.В.Гуменюк. Технологія електродугового зварювання. К. – 2006. 127 с.
Навчально-технічне забезпечення :
зварювальне обладнання, зварювальні кабелі з електродотримачами, електроди, зубила, сталеві щітки, захисні окуляри, керамічні підкладки, маски
Форми проведення: фронтально-групова робота на уроці, розповідь, показ прийомів.
Методи навчання: пояснювальний (розповідь, бесіда), ілюстративний (демонстрація презентації та відеоролику з новими раціональними методами праці), практичний (індивідуальна робота майстра з учнями різного рівня успішності), репродуктивний (виконання учнями нових складних прийомів, виконання завдання за технологічною карткою), використання відеоматеріалів.
Міжпредметні зв’язки: інформаційні технології, спецтехнологія, матеріалознавство, технічне креслення.
Перелік практичних завдань: технолого-норміровочна карта, інструктивно-технологічна карта до завдання по темі уроку.
Хід уроку:
І. Організаційна частина (2хв.)
· перевірка наявності учнів;
· перевірка готовності учнів до уроку – наявність спецодягу;
· допуск з техніки безпеки – індивідуальні засоби захисту
ІІ. Вступний інструктаж (43хв.)
1. Повідомлення теми та мети уроку
Мотивація навчальної діяльності учнів оволодіння прийомами і навичками зварювання стикових з’єднань, які в сукупності з кутовими і тавровими - відіграють важливу роль у формуванні корпусу судна (35%).
Показ нових прийомів трудової діяльності:
шикую учнів в учбовій майстерні, навколо показового зварювального стола, з підготовленим набором пластин, проводжу опитування з охорони праці, переконуюсь, що учні мають індивідуальні засоби захисту органів дихання (распіратори, рукавиці) вміння користуватись металевими щітками, захисними окулярами. Показую зварювання пласти (з вибраною силою струму (А)) з підкладками та без них. Пояснення характеру і послідовності роботи учнів, коментую по ходу процесу зварювання пластин, послідовність виконання зварювання, зачистка металу після охолодження, візуальний огляд зварювального шва зварного вузла.
Опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром в/н.
Показ прийомів зварювання учнями, коментар на помилок, розбризкування металу – висока дуга, шлакові включення – кут нахилу електроду, не провари – швидкість переміщення електроду, підрізи, кратери – зварювання без підкладок.
Поточний інструктаж (270хв.)
- Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання: видаю завдання з поясненням їх виконання.
- Розподіл учнів за робочими місцями: розподіляю по робочим місцям.
- Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт – оцінювання поетапне по мірі виконання завдання.
Цільові обходи майстром в/н робочих місць учнів – перевіряю охорону праці, організацію робочих місць, технологічну послідовність виконання робіт.
- Прийом майстром в/н виконаних робіт – приймаю, класифікую.
Прибирання робочих місць – складання відпрацьованого матеріалу, інструменту, обладнання, огарків електродів, зварювальних кабелів, щитків та інше, підмітання підлоги.
ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА № 11
Тема уроку: Перевірочні роботи
№ пп | Найменування операції | Схема | Інструкція до виконання | Кінцевий результат | Інструменти та матеріали |
1 | Підготовка пластини до зварювання
| Металевою щіткою зачистити поверхню пластини від бруду і окалини.
| Навчитися виконувати підготовку пластин до зварювання
| Маска із світлофільтром, електродотримач, молоток, щітка по металу,металевий кутник. Електроди: ᴓ 3-4 мм типу Э46, вуглецева сталь розмір (250×150×8)
| |
2 | Встановити пластину під кутом 45̊ | Зачищену пластину встановити на робочий стіл під кутом 45̊ , використовуючи металевий кутник
| Навчитися виконувати встановлення пластину під кутом 45̊. | ||
3
| Наплавити чотири валика на похилу пластину під кутом 45̊
| Запалити дугу в нижній точці пластини, нахилити електрод під кутом 15-30̊ до вертикалі і виконуючи коливальні рухи наплавити чотири валика від кромки до кромки.
| Навчитися якісно і самостійно виконувати наплавлення валиків на похилу пластину під кутом 45̊. | ||
4 | Контроль якості | Молотком оббити та щіткою зачистити шлак на швах і на основному металі. Підготувати роботу до оцінювання. | Навчитися самостійно виконувати візуальний контроль зварного шва |
Заключний інструктаж.
- Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку: не вкладання в нормативний час, відведений для зварювання пластин, перевищений через загальний час підготовки до зварювання.
- Оцінка роботи учнів, їх об’єктивне обґрунтування: в основному оцінюю позитивно, так як учні хочуть оволодіти професією зварника і стараються дотримуватися вимог, поставлених перед ними.
- Аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення, недостатня техніка зварювання, недотримання технологічного процесу зварювання (непослідовність у виконанні робіт) – дотримуватись технологічного процесу, та вибору режиму зварювання (А-сила струму, Н- висота дуги, S- швидкість переміщення електроду).
- Повідомлення та обґрунтування оцінок – повідомляю оцінки (сумарність по опрацьованій темі).
Комментарии
Отправить комментарий