28.10.2020 3МСТУ виробниче навчання №8 Тема уроку : Виконання ручного дугового і плазмового зварювання середньої складності деталей, вузлів і конструкцій з вуглецевих сталей у всіх просторових положеннях зварного шва, крім стельового
3мсту урок №8
Ознайомитись
з обладнанням та інструментам для ручного
дугового і плазмового зварювання середньої складності деталей, вузлів і
конструкцій з вуглецевих сталей у всіх просторових положеннях зварного шва,
крім стельового
· формування умінь і навичок щодо
застосування теоретичних знань отримання зварних швів без дефектів на практиці;
розвиваюча :
· розвивати навички пізнавальної діяльності до
самостійного иконання ручного дугового і плазмового зварювання
середньої складності деталей, вузлів і конструкцій з вуглецевих сталей у всіх
просторових положеннях зварного шва, крім стельового
вселити учням впевненість у власних силах,
допомогти розкрити їхні індивідуальні здібності;
· навчити мислити і відстоювати власні
переконання, поважати при цьому думки інших;
виховна :
· формувати навички культури спілкування;
· спонукати учнів до самостійної роботи
над розвитком власного інтелекту, культурного рівня, самостійного здобуття
нових знань поряд з умінням реагувати на швидкозмінні умови навколишнього
світу.
Тип уроку : Формування
первинних умінь.
Вид уроку: Вправи.
Література: І.В.Гуменюк,
О.Ф.Іваськів, О.В.Гуменюк. Технологія електродугового зварювання. К. – 2006.
127 с.
Форми проведення: фронтально-групова робота на уроці, розповідь, показ
прийомів.
Методи навчання: пояснювальний (розповідь, бесіда), ілюстративний (демонстрація
презентації та відеоролику з новими раціональними методами праці), практичний
(індивідуальна робота майстра з учнями різного рівня успішності),
репродуктивний (виконання учнями нових складних прийомів, виконання завдання за
технологічною карткою), використання відеоматеріалів.
Міжпредметні зв’язки: інформаційні технології, спецтехнологія, матеріалознавство, технічне
креслення.
Перелік практичних
завдань технолого-норміровочна карта,
інструктивно-технологічна карта до завдання по темі уроку.
Хід уроку:
І. Організаційна
частина (2хв.)
· перевірка наявності учнів;
· перевірка готовності учнів до уроку –
наявність спецодягу;
· допуск з техніки безпеки – індивідуальні
засоби захисту
ІІ. Вступний
інструктаж (43хв.)
1. Повідомлення
теми та мети уроку
Мотивація навчальної
діяльності учнів оволодіння виконання ручного дугового і
плазмового зварювання середньої складності деталей, вузлів і конструкцій з
вуглецевих сталей у всіх просторових положеннях зварного шва, крім стельового
Показ нових прийомів трудової діяльності:
шикую учнів в учбовій майстерні, навколо показового зварювального стола, з
підготовленим набором пластин, проводжу опитування з охорони праці,
переконуюсь, що учні мають індивідуальні засоби захисту органів дихання
(распіратори, рукавиці) вміння користуватись металевими щітками, захисними
окулярами. Показую зварювання пласти (з вибраною силою струму (А)) з
підкладками та без них. Пояснення характеру і послідовності роботи учнів,
коментую по ходу процесу зварювання пластин, послідовність виконання
зварювання, зачистка металу після охолодження, візуальний
огляд зварювального шва зварного вузла.
Опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром
в/н.
Показ прийомів зварювання учнями, коментар на
помилок, розбризкування металу – висока дуга, шлакові включення –
кут нахилу електроду, не провари – швидкість переміщення електроду, підрізи,
кратери – зварювання без підкладок.
Поточний інструктаж (270хв.)
- Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх
виконання: видаю завдання з поясненням їх виконання.
- Розподіл учнів за робочими місцями: розподіляю по робочим
місцям.
- Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт – оцінювання
поетапне по мірі виконання завдання.
Цільові обходи майстром в/н робочих місць учнів – перевіряю охорону
праці, організацію робочих місць, технологічну послідовність виконання робіт.
- Прийом майстром в/н виконаних робіт – приймаю, класифікую.
Прибирання робочих місць – складання відпрацьованого матеріалу,
інструменту, обладнання, огарків електродів, зварювальних кабелів, щитків та
інше, підмітання підлоги.
https://paton.ua/ua/news/publikacii/vybor_rezhimov_pri_ruchnoj_dugovoj_svarke.html
https://studfile.net/preview/5025290/page:4/
https://mastery-of-building.org/uk/princip-dejstviya-plazmennoj-svarki/
https://probud.in.ua/fantastichni-mozhlivosti-plazmovogo-zvaryuvannya.html
Заключний інструктаж.
- Аналіз
діяльності учнів у процесі всього уроку: не вкладання в нормативний час,
відведений для зварювання пластин, перевищений через загальний час підготовки
до зварювання.
- Оцінка роботи
учнів, їх об’єктивне обґрунтування: в основному оцінюю позитивно, так
як учні хочуть оволодіти професією зварника і стараються дотримуватися вимог,
поставлених перед ними.
- Аналіз причин
помилок учнів та засоби їх усунення, недостатня техніка зварювання,
недотримання технологічного процесу зварювання (непослідовність у виконанні
робіт) – дотримуватись технологічного процесу, та вибору режиму
зварювання (А-сила струму, Н- висота дуги, S- швидкість переміщення електроду).
- Повідомлення
та обґрунтування оцінок – повідомляю оцінки (сумарність по опрацьованій
темі).
Комментарии
Отправить комментарий